Nie każda ulotka wygląda tak samo, bo nie w prawie każdy przypadku sprawdzi się taka sama. Są sytuacje, kiedy praktyczniejsza jest ulotka harmonijka, a są takie, kiedy praktyczniejsze są ulotki w rozmiarze mniejszym iż A4.
Wszystko zależy także od tego, gdzie taka ulotka posiada funkcjonować i ile informacji musi się w niej odnaleźć. W zasadzie wybór rozmiaru i charakteru ulotki zależy od upodobań klienta, bo ci, którzy zajmują się projektowaniem ulotek są w stanie przygotować je w każdym schemacie. To dla nich żaden problem. W każdym takim przypadku muszą oni jedynie adekwatnie dobrać informacji i adekwatnie je rozmieścić. Tak, żeby ulotka była czytelna i spełniła własne zadanie.
Niekiedy osoby, które zajmują się projektowaniem ulotek doradzają wybór dokładnie określonej z nich. Czasem twierdza one, że są wskazania ku temu, ażeby dana ulotka była ulotką DL. Jeżeli już posiadają ku temu właściwe argumenty i uda im się przekonać do swojego zdania klienta, to taka ulotka jest opracowywana. W większości przypadków jednak nie narzuca się klientom takich czy innych rozwiązań. Dokonanie wyboru zostawia się jemu. Choćby równie bardzo często posiadają miejsce sytuacje odwrotne. Wówczas klient zleca wykonanie ulotki i chce, żeby ulotka promocyjna miała taka postać, jaką jej projektant będzie uważał za najlepiej odpowiednią. Jeżeli już jej przygotowanie zleca się profesjonalista, to i kwestie formatu takiej ulotki pozostawia się im. w tej kwestii zleceniodawcy mają zaufanie do profesjonalistów, bo perfekcyjnie zdają sobie oni sprawę z tego, że na pewno dokonają oni najlepszego wyboru, a ich ulotka firmowa będzie wyglądała dobrze. Jeżeli kwestia formatu jest pozostawiona projektantowi ulotki, to ten wybiera go wedle swojego uznania i decyduje się na takie format, który jego zdaniem, w tym przypadku, będzie najbardziej świetny. Format ulotki ma również wpływ na jej koszt, dlatego za każdym razem informuje się o tym klientów.
Więcej informacji: agencja zajmująca się tworzeniem ulotek.
Dzięki, wiedzy nigdy za wiele.