Zbiorniki na paliwa mają różną konstrukcje, ale zawsze wykorzystuje takie zbiorniki, żeby była pewność, że nie będą one przeciekać i w konsekwencji paliwo w nich zgromadzone nie wydostanie się na zewnątrz. Dobór odpowiedniego zbiornika warto skonsultować ze specjalistą. Dobrze byłoby także skontaktować się z samym producentem zbiorników, bo to on wie najlepiej, do czego przeznaczone są jego rozwiązania.
W każdym przypadku istotne jest, ażeby zbiornik był właściwie zainstalowany. Powinno się go wkopać na wystarczającą głębokość, bo jeżeli już będzie wkopany zbyt płytko, to ucisk ziemi spowodowany przejeżdżającymi pojazdami o sporej masie może doprowadzić do jego uszkodzenia. Zbiorniki na AdBlue zwykle nie są duże, dlatego że to paliwo tankuje się do pojazdów w niewielkiej ilości. Nawet kilkadziesiąt czy kilkaset tankowań tego paliwa nie jest w stanie wyczerpać zbiornika, przez co nie musi być on wcale duży. Zbiorniki do Adblue montuje się zwykle gdzieś z boku stacji, niemniej jednak w niektórych przypadkach są one montowane w tym samym momencie z dystrybutorami, które podają prawidłowe paliwo. Tutaj wiele zależy od tego, jak stacja jest zaprojektowana, jaką ma wielkość i jak usytuowane są dystrybutory. Zbiornik takie należy wymieniać co najmniej co kilkanaście lat, bo po takim czasie ulegają one zniszczeniu, możliwa jest korozja, a problemem mogą być też znaczące osady, jakie odkładają się w takim zbiorniku. Osady te mogą doprowadzić przykładowo do jego pękania i rozszczelnienia, a tym samym wydobywania się paliwa na zewnątrz. Zobacz więcej: zbiorniki dwupłaszczowe na paliwo.