Linkowanie jako jedna z metod pozycjonowania

Linkowanie jako jedna z metod pozycjonowania

Jedną z metod na lepsze pozycjonowanie stron, czyli zwiększanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, jest dodawanie tych stron do tematycznych katalogów. Katalogi to serwisy, które są zbiorem krótkich ‘wizytówek’ różnorakich witryn, i na których bezpłatnie lub za niewielką odpłatą można umieścić też swoją. Istnieją także urządzenia do automatycznego katalogowania – wystarczy wpisać w program szablon opisu swojej strony, a ten wrzuci go na możliwie największą liczbę katalogów.

Innym sposobem jest jeszcze wymienianie się linkami. Na czym polega ta forma? Osoby posiadające strony www na jeden temat, traktują się nawzajem zazwyczaj jako konkurencję – przynajmniej tak mogłoby się wydawać osobom patrzącym na taką sytuację z boku. Tymczasem okazuje się, że spora część z nich wytwarza razem coś na kształt eksperckiej społeczności, która, może z lekkim dystansem, ale natomiast – współpracuje w pewnych kwestiach. Może to objawiać się na przykład przez wzajemne udostępnianie nowych treści czy promowanie strony w internecie, polecanie się nawzajem czytelnikom, co przynosi korzyści dla obu stron. Takie działania nie tylko dobrze wpływają na linkowanie strony, ale również podkreślają rozeznanie twórców w danej dziedzinie i kształtują ich wizerunek jako osób przyjaznych, ze zdrowym podejściem. Wskazuje to też, że jeżeli sami czegoś nie wiedzą, bądź nie zajmują się jakimś wyjątkiem w swojej gałęzi wiedzy, są w stanie odesłać czytelników do strony kogoś innego kto robi to lepiej, zamiast ukrywać takie fakty. W takich okolicznościach można mówić niejako o wymianie linkami – jedna osoba poleca drugą, ta z kolei w innej sytuacji poleca pierwszą, na czym zyskują oboje.
Oprócz katalogowania i konwersji linków najkorzystniejszym działaniem dla osób pragnących poprawić wyniki swojej strony w zgodzie z zasadami SEO, jest zwyczajnie regularne dostarczanie wartościowych treści. Obecnie roboty wyszukiwarki Google doskonale potrafią rozpoznać, czy na jakiejś stronie znajdują się merytoryczna, unikalna tekst, czy jest to zwyczajnie streszczenie tego, co na innych serwisach.
Więcej informacji na stronie: sklep SEO.

FacebookTwitterGoogle+Share

1 komentarz

Dodaj komentarz