Pozycjonowanie stron – najważniejsze elementy procesu

Pozycjonowanie stron – najważniejsze elementy procesu

Pozycjonowanie stron jest czymś, na co decyduje się coraz więcej osób prywatnych oraz firm, czy to podejmując się go samodzielnie, czy też korzystając ponadto z płatnych usług firm pracujących w branży. Niezależnie od tego, na którą z owych opcji zdecydujemy się, powinniśmy posiadać świadomość, na czym cały ten proces polega i co robi się w jego obrębie. Jeślipromowanie strony w internecie powierzamy podmiotowi zewnętrznemu, ułatwi nam to kontrolowanie go.

O ile wykonujemy to sami, da nam to pojęcie na temat tego, jakie praktyki są bardzo dobre, a jakie – nie bardzo. W tym poradniku skupimy się na czymś takim, jakpozyskiwanie linków, które od lat stanowi podstawę pozycjonowania, a którego zasady preferują się modyfikować.
Złote wskazówki dotyczące linkowania
Choć sam proces pozyskiwania linków do naszej strony internetowej może wydawać się intuicyjny i kiedyś taki był, dziś jest nieco całkiem inaczej, a nasze działania w jego obrębie muszą być rozsądne i z dużą dokładnością przemyślane. Warto być świadomym zatem o tym, ażeby:

stawiać na jakość, a nie ilość – ta druga może nas wprowadzić filtr lub doprowadzić do bana. Dobre jakościowo linki z mocnych stron są tymi najcenniejszymi;
dobierać strony linkujące tematycznie – czy strony o zwierzętach często linkują do stron motoryzacyjnych? Niekoniecznie. Dbajmy o zachowanie tematyki;
zróżnicowany profil linków – dywersyfikacja to obecnie podstawa w linkowaniu. Nie zamykajmy się więc w obrębie jednego anchor textu, niemniej jednak też nie publikujmy wyłącznie linków do-follow. Nie poruszajmy się także wyłącznie w obrębie blogów. Działajmy kreatywnie, a nam się to opłaci.

Podsumowanie
Choćlinkowanie, o którym kilka słów powiedzieliśmy w tym niedługim poradniku, jest zdecydowanie najważniejszą częścią pozycjonowania stron, nasze działania nie powinny skupiać się tylko w jego obrębie, a być związane także z dbaniem o samą stronę i dostarczanie za jej pośrednictwem wartościowych, stosownie przystosowanych do SEO treści. Samo linkowanie natomiast powinno być robione z głową, w każdej chwili z naciskiem na jakość, a nie na ilość.
Polecana strona: Sklep SEO od Seospot.

Share

Dodaj komentarz