Wspomaganie układu kierowniczego może być elektryczne lub hydrauliczne. Akurat wspomaganie kia jest elektryczne. Działanie takiego wspomagania jest o sporo bardziej trudne niż tradycyjnego wspomagania hydraulicznego.
Generalnie polega na pomiarze siły oraz kąta skrętu, a także prędkości samochodu i potem natychmiastowemu przekazywaniu tych informacji do sterownika elektronicznego. Dzięki niemu elektryczny silnik wspomagania kierownicy otrzymuje precyzyjne informacje na temat tego, jakiej siły użyć wówczas, kiedy samochód skręca. Wspomaganie elektroniczne jest nowocześniejsze i lepsze od tego hydraulicznego. Samochód nie traci tyle energii na sam proces wspomagania. Oprócz tego w autach, które mają wspomagania hydrauliczne konieczna jest wymiana płynu w układzie wspomagania. Nie robi się tego tak na prawdę bardzo często, jak wymiany oleju, ale też jest to konieczne. Zatem samochodu ze wspomaganiem hydraulicznym wiążą się z ponoszeniem wyższych kosztów eksploatacyjnych. Awarię wspomagania elektrycznego sygnalizuje kontrolka, która pojawia się na desce rozdzielczej. Czasem taka kontrolka zapali się przy nagłym ruszeniu z miejsca. Wtedy system na moment niejako głupieje, bo mogło się mu włączyć esp. Po chwili jednak gaśnie i całość nie ma żadnego związku z awarią. Gdy kontrolka pali się na stałe, najczęściej trzeba odwiedzić specjalistyczny warsztat i podłączyć samochód do komputera. Ten wykaże, jaki konkretnie jest problem ze wspomaganiem. Po diagnostyce komputerowej będzie można zaplanować naprawę.
Sprawdź również informacje na stronie: wspomaganie kia.