Pomimo wielu różnic osobowościowych i kulturowych, zdecydowana większość ludzi przejawia podobne cechy odnoszące się do prezentów. Nieprosto jest znaleźć człowieka, który byłby niezadowolony z faktu, że został obdarowany jakimś przedmiotem. Tę cechę stosuje się również w marketingu poprzez oferowanie klientom gratisów czy darmowych próbek. Szczególne miejsce w takim sposobie zdobywania przychylności klientów zajmują gadżety reklamowe. Są one lubiane przez wszystkich, ponieważ obejmują w wielu sytuacjach bardzo ładne i przede wszystkim praktyczne przedmioty, które w rzeczywistości przydają się w powszechnym życiu. Przykładem mogą być kubki reklamowe z nadrukiem, których niektóre osoby posiadają całą kolekcję. Kolorowe kubki już dawno wyparły proste szklanki i stanowią ulubiony przedmiot zwyczajnego użytku. Obdarowanie klienta darmowym gadżetem, takim jak brelok reklamowy wzbudza w nim satysfakcję, która przyczynia się do pozytywnego postrzegania danej firmy i przywiązania się do niej. Drobny przedmiot opatrzony logiem firmy to idealny nośnik promocji, bo wszak przykładowy brelok przymocowany do kluczy będzie widziany przez inne mężczyźni i kobiety z otoczenia noszącego go klienta. Ta prosta forma promocji trzeba do najbardziej efektywnych form poprawy albo wzmocnienia wizerunku firmy. Inni ludzie po prostu kochają prezenty i nic nie wskazuje, że kiedykolwiek się to zmieni. Co ciekawe, bezpłatny gadżet wywołuje większe w bardzo wielu sytuacjach zadowolenie u nabywców niż na przykład. większa ilość towaru za tą samą cenę. Dlatego należy pomyśleć o gadżetach, takich jak breloki, długopisy, notesy z logo lub inne przedmioty codziennego użytku.
Więcej: tanie kubki z nadrukiem.